Garantie

Aankoopgarantie

Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt veelal 24 maanden (mits anders aangegeven) naast de wettelijke garantietermijn (dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten) Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie. Overigens biedt Loungesetdiscounter op veel producten wel 2 jaar garantie! Wanneer dit het geval is, staat dit bij het product vermeld op de productpagina. 

 Garantietermijn
 Garden Impressions   2 jaar 
 Garden Impressions VironWood   2 jaar
 Garden Impressions Coverit  1 jaar 
 4 Seasons Outdoor  5 jaar
 4 Seasons Outdoor wicker vlechtwerk  10 jaar
 Exotan  2 jaar
 Patton  2 jaar 
 Intex zwembaden  1 jaar
 Jamie Oliver barbecues  1 jaar
 Madison  1 jaar
 Nesling*  5 jaar

* Niet van toepassing op de Nesling bevestigingsmateriaal.

Product retourneren garantie

U kunt het aangeschafte product inleveren voor garantie wanneer:

U een geldig aankoopbewijs heeft (of bankafschrift);
Het artikel is niet beschadigd of kapot gegaan door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
Het artikel valt nog binnen de garantietermijn

Heeft u een klacht over het gekochte product, dan valt dit misschien onder de garantie. De volgende gebreken vallen in het algemeen binnen de garantie:

    fabricagefouten;
    materiaalfouten.

De volgende punten vallen niet onder de garantie: 
Wanneer schade is ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid valt dit meestal buiten de garantie, bijvoorbeeld; 

    ongevallen;
    blootstelling aan extreme temperaturen;
    stormschade;
    oplosmiddelen;
    krassen;
    zuren;
    of normale slijtage.

Garantie claim & klachten melden

U kunt een garantieclaim melden in de volgende gevallen: 

  • Beschadigd bij je thuis is afgeleverd
  • Als er binnen de garantietermijn een fabricage en / of materiaalfouten zijn ontstaan

Mocht één van bovenstaande punten het geval zijn, dan vragen wij u het klachtenformulier in te vullen. Zorg ervoor dat u alle gegevens bij de hand hebt, tevens vragen wij u om één of meerdere foto(s) mee te sturen.

U krijgt na 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht, wanneer wij het compleet ingevulde formulier hebben ontvangen. Onze service afdeling bekijkt uw klacht en zal u informeren over mogelijke oplossing(en). Loungesetdiscounter en moederbedrijf Tuinmeubelland doen er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen.

Tuinmeubelland is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mogen we het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht u er met ons niet uitkomen, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie vindt u op www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.